Рейтинг Користувача: / 26
НайгіршеНайкраще 

Науково-методична робота - Українська мова і література

Підсумковий  урок  з  теми  для  дистанційного  вивчення. Підготувала  Шабатин  Алла  Олександрівна.

 

Тема уроку:  ОДНОРІДНІ  ЧЛЕНИ  РЕЧЕННЯ

Підсумковий урок

 

Мета уроку: - закріпити, узагальнити вивчене про однорідні члени

речення, розділові знаки у реченнях з

однорідними членами, узагальнюючі слова при них;

уміти вирізняти групи однорідних членів у реченні;

- виховувати патріотичні почуття, співпереживання;

- розвивати увагу, пам”ять, логічне мислення учнів

 

Тип уроку: лінгвістична гра

 

ХІД  УРОКУ

 

Шматок  землі,

ти  звешся  УКРАЇНОЮ !

Ти  був до нас.  Ти будеш після нас.

Мій предковічний,

Мій  умитий росами,

Космічний,

Вічний,

Зоряний, барвінковий...

ВСТУПНЕ  СЛОВО

Ознайомлення з темою, метою уроку та умовами гри

 

ЛІНГВІСТИЧНА  ГРА

Завдання № 1

Підібрати однорідні та неоднорідні означення до слова  УКРАЇНА

(три перші учні, що дібрали і правильно  пояснили означення, стають     капітанами трьох команд)

 

Завдання № 2

Один учасник команди працює з індивідуальною карткою

( ДОДАТОК  № 1.

На дошці виконати синтаксичний

розбір речення )

Команда готує суперникам по одному теоретичному питанню, відповідає на питання інших  команд, аргументуючи відповіді прикладами

 

Завдання № 3

Один учасник команди на дошці складає схеми запропонованих речень

( ДОДАТОК № 2 )

Команда складає речення за відповідною схемою, пояснюються розділові знаки

( ДОДАТОК № 3 )

Завдання № 4

Відредагувати речення

( ДОДАТОК № 4

Завдання виконує вся команда )

Завдання № 5

Поетична  хвилинка                                         ( ДОДАТОК № 5.

Дотримуючись відповідної  інтонації,

виразно прочитати поетичні рядки,

визначити основну думку прочитаного )

 

Завдання № 6

Написати твір-мініатюру, завершуючи запропонований початок;

у творі використовувати однорідні члени речення, узагальнюючі слова

( ДОДАТОК № 6 )

 

 

ПІДСУМОК  УРОКУ

Визначення команди переможців. Самооцінювання у командах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК № 4

(Команда № 1)

Відредагувати речення, вставити пропущені букви, пояснити їх

 

Різдво, Новий рік, В...ликдень, Трійцю любить і св...яткують                           в українс...ких родинах

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________

 

 

 

ДОДАТОК  № 4

(Команда № 2)

Відредагувати речення, вставити пропущені букви, пояснити їх

Академік М.Ядренко, професор М.Кравчук, академік А.Самойленко – самі  видатні математики України ХХ століття

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________

 

 

 

ДОДАТОК № 4

(Команда № 3)

Відредагувати речення, вставити пропущені букви, пояснити їх

 

 

Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка, Олександр Довженко –  найвідоміші письменники та поети України

ДОДАТОК № 1

(Команда № 1)

Переписати текст, поставити розділові знаки, виконати (на дошці) синтаксичний розбір речення, що виділене

 

Крізь віки крізь лихоліття війни революції розпізнаємо їх – вірних синів і дочок українського народу . Ці сильні й мужні натури натхненні постаті, що в складних трагічних обставинах , переборюючи спустошливі навали царський деспотизм панське невігластво темряву, віддавали своє обдарування свої сили і саме життя на вівтар Вітчизни на славу України...

 

 

__________________________________________________________________

 

 

ДОДАТОК  № 1

(Команда № 2)

Переписати текст, поставити розділові  знаки, виконати ( на дошці) синтаксичний розбір речення, що виділене

 

Чарівна діяльна вольова Роксолана, що й на мить не забувала свого рідного краю... Мудра Гулевичівна – покровительниця вітчизняної української науки... Великий філософ  письменник  дипломат  просвітитель Феофан Прокопович... А ім’ я геніального композитора Березовського сяє золотом поруч з іменем Моцарта на стіні Булонської академії! Артем Ведель,якому цар з посіпаками так і не дали розгорнути свого високого таланту.

 

 

__________________________________________________________________

 

 

ДОДАТОК № 1

(Команда № 3)

Переписати текст, поставити розділові знаки, виконати (на дошці) синтаксичний розбір речення, що виділене

 

 

Усі вони хотіли щастя волі світла своїй Вітчизні прагнули своєю працею і жертовністю возвеличити рідний народ. Їм не судилося побачити свій народ щасливим, а край вільним, але їхня праця крізь усі історичні злигодні злети й падіння світить нам, світить у віки у безсмертя мов легендарна неопалима купина. Їхня краса їхня творчість діяння врешті їхні імена то наша гордість.

 

ДОДАТОК  № 6

 

 

Написати  твір – мініатюру, продовжуючи запропонований початок

(учитель зачитує початок, учні визначають належність однорідних членів речення у тексті )

 

 

Наша рідна земля Україна складається з менших частин, які мають свої окремі назви. Наприклад, землі, що лежать на правому березі Дніпра, називають Правобережжям, або Правобережною Україною. А ті, що на лівому березі ,- Лівобережжям , або Лівобережною Україною. Знову ж землі, що по цей бік Карпат, називають Прикарпаттям, або Підкарпаттям. А ті, що по той бік, - Закарпаттям. Інші частини української землі мають такі назви: Волинь, Полісся, Холмщина, Покуття, Поділля, Бойківщина, Слобожанщина тощо.

Край, де я живу, називається...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК  № 5

МОЖНА  ВИБРАТЬ  ДРУГА  І  ПО  ДУХУ  БРАТА,

ТА  НЕ  МОЖНА  РІДНУ  МАТІР  ВИБИРАТИ.

ЗА  ТОБОЮ  ЗАВШЕ  БУДУТЬ  МАНДРУВАТИ

ОЧІ  МАТЕРИНСЬКІ  І  БІЛЯВА  ХАТА.

І  ЯКЩО  ВПАДЕШ  ТИ  НА  ЧУЖОМУ  ПОЛІ,

ПРИЙДУТЬ  З  УКРАЇНИ  ВЕРБИ  І  ТОПОЛІ,

СТАНУТ  НАД ТОБОЮ,  ЛИСТЯМ  ЗАТРІПОЧУТЬ,

ТУГОЮ  ПРОЩАННЯ  ДУШУ  ЗАЛОСКОЧУТЬ.

МОЖНА  ВСЕ  НА  СВІТІ  ВИБИРАТИ, СИНУ,

ВИБРАТИ  НЕ  МОЖНА  ТІЛЬКИ  БАТЬКІВЩИНУ!

ВАСИЛЬ  СИМОНЕНКО

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК №  5

 

 

 

 

 

ЛЮБІТЬ  УКРАЇНУ,  ЯК  СОНЦЕ,   ЛЮБІТЬ,

ЯК ВІТЕ,  ЯК  ТРАВИ,  ЯК  ВОДИ,

В ГОДИНУ  ЩАСЛИВУ  І  В  РАДОСТІ  МИТЬ,

ЛЮБІТЬ  У  ГОДИНУ  НЕГОДИ !

ЛЮБІТЬ  УКРАЇНУ  У  СНІ  Й  НАЯВУ,

ВИШНЕВУ  СВОЮ  УКРАЇНУ,

КРАСУ  ЇЇ,  ВІЧНО  ЖИВУ  І  НОВУ,

І  МОВУ  ЇЇ  СОЛОВ’ЇНУ...

ВОЛОДИМИР  СОСЮРА

ДОДАТОК  № 5

УКРАЇНО ! ТИ  ДЛЯ  МЕНЕ  ДИВО !

І  НЕХАЙ  ПЛИВЕ  ЗА  РОКОМ  РІК,

БУДУ,  МАМО,  ГОРДА  І  ВРОДЛИВА,

З  ТЕБЕ  ЧУДУВАТИСЯ  ПОВІК.

РАДИ  ТЕБЕ  ПЕРЛИ  В  ДУШУ  СІЮ,

РАДИ  ТЕБЕ  МИСЛЮ  І  ТВОРЮ.

ХАЙ  МОВЧАТЬ  АМЕРИКИ  Й  РОСІЇ,

КОЛИ  Я  З  ТОБОЮ  ГОВОРЮ...

ВАСИЛЬ  СИМОНЕНКО

ДОДАТОК  № 3

(Команда № 1)

Скласти речення за відповідною схемою

 

 

УС :  О  Й  О,  І О, І О

 

 

Граціозний Львів, квітучий Донецьк, весела Одеса, древній Київ

 

 

 

__________________________________________________________________

 

ДОДАТОК  №  3

(Команда № 2)

Скласти речення за відповідною схемою

 

 

О  і  О ,  О  і  О  -  УС

 

Зачарована Десна, стрімкий Черемош, мрійлива Рось, могутній Дніпро

 

 

 

 

__________________________________________________________________

 

ДОДАТОК  № 3

(Команда № 3)

Скласти речення за відповідною схемою

 

 

УС, наприклад :  О  і  О ,  і  О ,  і  О

 

Карпатські гори,  Крим, Азовське море, місто Київ